Alice

Direktlänk till inlägg 3 februari 2012

I Mörkret

Av Jonna det du - 3 februari 2012 21:32

Alice! Du är världens bästa, snällaste och sötaste hund. Men du kan skrämmas vilket du gjorde ikväll!!


Jag va ute själv med dig! Pappa tittade på Crimminal minds, mamma va hos kompisar och Amanda min storasyster va och åkte skidor!

Du och jag lekte tagen, och så klart skällde du, Du sprang efter mig och jag efter dig!!

Men helt plötsligt slutade du skälla. Jag tittade bak men du va borta!

Efter typ 10 sekunder hörde jag dig skälla igen. Men du va långt ifrån!

Jag följde skallet och såg dig springa rakt mot en annan hund.

Men jag fick tag på dig innan du kom fram. Jag vet att du aldrig skulle bita en annan hund utan annledning.

Du e så rädd av dig så du tvivlar hela tiden!!


Jag blev så rädd bara för att du hamnat i bråk med en annan hund ganska nyligen.

Jag älskar att vara med dig!! Men det e typ bara jag som inte tröttnar på dig!!

Det är som att ha en alldeles ny hund, och va med den hela tiden!!

Du e en mittemellan Lat och busig hund!!

Du brukar busa med din rumskamrat Alvin som är två år men mest så ligger du stilla.

Alvin är en hund som inte kan ligga stilla och bara koppla av!! Jo föresten det kan han men bara när han varit igång en hel dag ock busat!!

Alvin ska bli pappa snart men han e ändå så omogen!!!


                                                  
   ÄLSKAR DIG ALICE  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna det du - 14 april 2012 23:22


Tja Tja Bloggen!! E det någon som undrar något med agility så e det bara att fråga på!! Jag vet det mesta om agility!! Jag tränar Alice med det!! Men e riktikt stort tips som man måste göra om du vill börja köra agility e att du ska först träna LYD...

Av Jonna det du - 14 april 2012 23:11

 Ja Alice! Idag var vi ute i skogen!! Du sprang så klart ner i en stinkande bäck och badade!!   Inte första gången!! Men jag tror du hade det kul!! du fick lite av korven som va över sen vi grillade korv!! Sen efter att du badat fick du värsta da...

.

Av Jonna det du - 14 april 2012 17:06


 

Av Jonna det du - 14 april 2012 17:01


 

Av Jonna det du - 3 februari 2012 11:25

Jag gör den här bloggen till min hund Alice. Hon är sex år gammal. rasen är en Puli, och egentligen ska hon ha dreadlocks. Men jag klipper hon och borstar hon. Alice kan spela död, sitta vackert, rulla runt, och hoppa agility. Alice är väldig...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards